• Location: Almere, Flevoland
  • Type: Freelance
  • Job #7876

Wil jij als Freelance IT Service Manager werken bij een organisatie die de ICT van ruim 50 apotheken ondersteunt en professionaliseert? Ben jij in staat om een ICT-afdeling van A tot Z te structureren, processen te optimaliseren en stakeholders effectief te managen?

Voor onze klant in de zorgsector zijn wij op zoek naar een:

Freelance IT Service Manager

De organisatie is een snelgroeiende speler in de farmaceutische dienstverlening en beheert inmiddels meer dan 50 apotheken in Nederland. De oprichting vond plaats begin jaren 2010 en is geïnitieerd door een duo van zorg- en IT-ondernemers met de missie om farmaceutische zorg efficiënter en beter schaalbaar te maken via slimme digitalisering. Inmiddels werken er circa 200 mensen binnen de organisatie, waarvan het merendeel in de operatie en de rest in ondersteunende functies zoals finance, logistiek en IT. De klanten bevinden zich binnen zowel reguliere als instellingsapotheken. De cultuur laat zich het best omschrijven als pragmatisch, resultaatgericht en hands-on: “niet lullen, maar poetsen” is hier het devies.

In de afgelopen jaren heeft de organisatie een enorme groei doorgemaakt, waarbij ook het aantal aangesloten apotheken sterk is toegenomen. Dit heeft geleid tot een grotere behoefte aan professionele ICT-ondersteuning. De ICT-afdeling, bestaande uit momenteel 2,8 FTE, ondersteunt alle apotheken en moet meegroeien naar circa 4 FTE. De technische omgeving is gebaseerd op Microsoft 365, Azure en diverse zorgapplicaties. Daarnaast wordt gebruikgemaakt van het ticketsysteem Atera. De organisatie bevindt zich in een transitie naar meer structuur, waarbij procesoptimalisatie en documentatie een belangrijke rol spelen.

De interim IT Service Manager wordt tijdelijk verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de ICT-afdeling. De rol is ontstaan vanuit de noodzaak om het team te professionaliseren en een schaalbaar fundament te leggen. Tijdens jouw opdracht focust de huidige Head of ICT zich op kennisoverdracht en het opleiden van teamleden. Je stuurt 3 medewerkers aan, structureert de processen (zoals ticketbeheer, onboarding en hardwaremanagement), en richt een knowledge base en dagelijkse stand-ups in. Je bent succesvol als je structuur weet aan te brengen, prioriteiten stelt, en stakeholders weet mee te krijgen. Het is leuk om te vertellen dat je met jouw werk een directe bijdrage levert aan zorgoptimalisatie voor duizenden cliënten.

Het profiel van de Freelance IT Service Manager:

  • HBO werk- en denkniveau

  • Minimaal 5 jaar ervaring in het professionaliseren van ICT-afdelingen

  • Ervaring met stakeholdermanagement en ICT-beheer in zorgomgevingen (pré)

  • Bekend met Microsoft 365, Azure en ticketingsystemen zoals Atera

  • Kennis van procesoptimalisatie, documentatie en implementatie van ICT-beleid

  • Bekend met Agile werkmethoden en hands-on mentaliteit

  • Sterk in communicatie, teamgericht, en analytisch ingesteld

Packagedeal:

  • Tarief marktconform

  • 3 maanden opdrachtduur

  • 40 uur per week inzetbaar

  • Startdatum: 14 juli (in overleg i.v.m. vakantieplanning)

  • Hybride werken is mogelijk

 

Interesse? Stuur dan je CV naar onnodebel@sterrk.nl of bel hem op 020-2044516 / 06-46605537. Dan drinken we snel een kop koffie!

 

RPO

MVO