MyParcel is een belangrijke speler in de Nederlandse markt voor verzending van pakketten. Ze bieden een innovatief en gebruiksvriendelijk verzendplatform aan voor online ondernemers, waarmee zij eenvoudig verzendlabels kunnen aanmaken. Het slimme IT platform is sterk gericht op de behoefte van de e-commerce ondernemer en door uitbreiding van hun diensten wordt de positie op de Nederlandse markt telkens versterkt. Frank Bakker, Head of IT & Partnerships bij MyParcel: “Hoe groot we ook worden, een persoonlijke benadering is voor ons het belangrijkste. Zo kunnen online ondernemers zes dagen in de week bij ons terecht met vragen.”.
Focus op persoonlijke benadering
Bij MyParcel staat klanttevredenheid centraal, een belangrijke waarde die het bedrijf deelt met Sterrk. Zoals Frank verklaart: “We onderscheiden ons van onze concurrenten door de nadruk te leggen op een uitstekende klantenservice. Zo kunnen onze klanten contact met ons opnemen via verschillende kanalen. Denk aan Whatsapp, telefonisch of via hun persoonlijke caseoverzicht. Voor de developer community hebben we een developer portal en zijn we via Slack benaderbaar” De focus op klanttevredenheid heeft geresulteerd in groei, zowel qua aantal klanten als de grootte ervan.
MyParcel’s slogan “Beyond Delivery” reflecteert hun doel om altijd net een stap verder te zetten dan de concurrentie. Dit is te zien in de kleine extra’s, zoals de Academy. Dit is een online leeromgeving waarop klanten allerlei tips, tricks en adviezen vinden om hun webshop te laten groeien. Het bedrijf probeert ook een persoonlijke touch uit te stralen, op de website zijn de gezichten te zien van collega’s en vorig jaar heeft MyParcel ook een brandvideo opgenomen met een deel van de medewerkers. “Net als Sterrk, staan we voor focus op klant. Hoe groot we ook worden, de klant blijft bij ons op nummer één staan.”.
Doorgemaakte groei
De afgelopen jaren heeft MyParcel een enorme groei meegemaakt, zowel in termen van grootte als in de breedte van diensten die het aanbiedt. De groei is te danken aan het slimme SaaS platform wat inhouse gebouwd wordt met korte lijnen naar de wensen van de klant. MyParcel heeft veel investeringen gedaan in technologie en automatisering, waardoor het nog beter in staat is om de stijgende vraag van klanten te beantwoorden.
Samenwerking Sterrk
De IT-afdeling bij MyParcel heeft zo’n 30 IT-professionals verdeeld over meerdere Scrum teams. Sinds 2015 ondersteunt Robbert van Krimpen, consultant bij Sterrk, bij de werving van IT-personeel bij MyParcel. “De organisatie is door de jaren heen in mijn ogen weinig veranderd qua cultuur en het prettige type mensen wat hier werkt. Dat is heel positief, er zijn bedrijven die hun kernwaarden en cultuur verliezen tijdens periodes van groei. De werknemers bij MyParcel zijn erg open en begaan met elkaar, dat straalt ook door naar de klanten”.
Inmiddels zijn er door de jaren heen zo’n 10 IT-professionals via Sterrk bij MyParcel terecht gekomen. De samenwerking tussen Sterrk en MyParcel verloopt vriendschappelijk en recht door zee. Frank: “Door de jaren heen hebben we een goede band op kunnen bouwen met Robbert, hij weet precies waar we naar op zoek zijn, kent het kandidaatprofiel en MyParcel uitzonderlijk goed en helpt ons met de invulling en groei van onze IT-afdeling”.
Behouden van cultuur
Groeien als bedrijf betekent ook veel nieuwe collega’s. Frank bespreekt het behouden van bedrijfscultuur tijdens groei. “Een cultuur kun je niet forceren, het is belangrijk om te handelen vanuit een set van kernwaarden, en je cultuur ontwikkelt dan mee.” Hij benadrukt dat belangrijk is om een goede engineering cultuur te faciliteren door aanbieden van goede opleidingsmogelijkheden en ruimte bieden aan inzet van nieuwe technologieën. En voor wie wil uiteraard een borrel op vrijdag. Frank: “Je merkt het succes hiervan aan het lage verloop, onze collega’s blijven gemiddeld langer hangen dan in andere bedrijven.” Een van de eerste IT-professionals die door Sterrk is geplaatst, is ook nog steeds werkzaam bij MyParcel.